Ilmapallon löydyttyä harjoittelimme ilmapallon puhaltamista ja leikimme I-leikkiä, jossa musiikin soidessa kuljettiin ympäri luokkaa ja musiikin lakattua muodostettiin omasta vartalosta I. Vielä pohdimme miltä I-kirjain näyttää: suoralta viivalta, lyijykynältä, jääpuikolta, tikulta jne... Käsitöiden vohvelikirjontakin muistui osalle kirjaimesta mieleen.
Tiistaina jatkoimme I-viikkoa taputtamalla edellisen päivän sanoja viime viikon tapaan. Lapset saivat kirjainpusseihinsa toiset kirjainkortit ja muodostimme niillä kaikki mahdolliset tavut.
Tasatuntejakin harjoittelimme samalla kellosta.
I-viikolla aloitimme myös omien kuumailmapallojen valmistamisen. Vehnäjauho-vesiliisterillä liimasimme sanomalehtisuikaleita ilmapallojen päälle. Samalla viikolla ennätimme myös maalata pallot, mutta korien kiinnistys ja viimeistelytyöt jäivät seuraavaan viikkoon. Näin upeita niistä kuitenkin lopulta tuli:
Kuten kuvasta huomaa, luokkamme on muuttanut ensimmäisten viikkojen jälkeen. Aloitimme koulutyön väliaikaistiloissa, mutta viime viikolla pääsimme vihdoin muuttamaan varsinaiseen luokkaamme. Tila lisääntyi mukavasti ja nyt meillä on enemmän mahdollisuuksia ryhmitellä pulpetteja, jakaa ryhmiä ja työskennellä välillä lattiallakin. Tätä mahdollisuutta hyödynnämmekin usein aamupiireissä, ryhmätöissä ja pelailuissa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti